FUNGSI BAHAGIAN PENTADBIRAN DAN AKAUN

Kakitangan di Bahagian Pentadbiran:



  1. seorang Pembantu Tadbir (P/O), Gred N.17
  2. seorang Pembantu Tadbir (Kesetiausahaan), Gred N.17 - Sangkutan
  3. seorang Pembantu Tadbir Rendah, Gred N.11
  4. seorang Pembantu Am Rendah, Gred N.1
  5. seorang Pembantu Am Rendah, Gred N.1 - Sangkutan
  6. seorang Pemandu Kenderaan Bermotor, Gred R.3
  7. seorang Pekerja Rendah Awam (Pembersih Pejabat) Gred R.1
  8. Seorang Pekerja Rendah Awam, Gred R.1 Berikut adalah fungsi Bahagian

Pentadbiran:

  1. Pentadbiran/pengurusan am
  2. Urusetia Persidangan DUN
  3. Penyenggaraan bangunan dan peralatan
  4. Kawalan keselamatan
  5. Penyenggaraan Sistem Rekod dan Maklumat ADUN dan Ahli-Ahli
  6. Pentadbiran
  7. Penyenggaraan fail kakitangan/ADUN/Ahli-Ahli Pentadbiran
  8. Penyenggaraan Laman Web Jabatan dan Sistem e-DUN
  9. Pentadbiran/pengurusan jabatan Kakitangan di Bahagian Akaun:
  10. seorang Pembantu Tadbir (Kewangan) W.22
  11. seorang Pembantu Tadbir (Kewangan) W.17
  12. seorang Pembantu Tadbir (P/O) N.17 - Sangkutan Berikut adalah fungsi

Bahagian Akaun: Menyedia Anggaran Perbelanjaan (BAJET)

  1. Pembayaran elaun-elaun, tuntutan ADUN, pencen dan gratuiti kepada
  2. bekas ADUN dan Ahli-Ahli Pentadbiran
  3. Pembayaran gaji, elaun-elaun, pelbagai tuntutan kakitangan
  4. Kawalan perbelanjaan

Laman Utama

Hakcipta Terpelihara©DUNSARAWAK 2005